Figyelem, avagy koncentráció

Bizonyára az iskolapad jutott most az eszedbe, hisz nemrég indult el az új tanév. Vagy esetleg beugrott még az a másik jelentése a szónak, hogy fókusz. Vajon mire helyezed a figyelmed? A nehézségekre/feladatokra? A vágyaidra? Az örömmel megélt eseményekre? Nem mindegy.
Gondoltad volna-e azt, hogy elméd kivetülése a valóságod? Hogy amit látsz, az azt tükrözi, mi van éppen benned? Pont mint a moziban, ahol a vásznon azt a filmet nézed, amit a gépbe befűztek.
Az alábbi három gyakorlat megtámogat abban, hogy ebben az időszakban is összeszedett és fókuszált legyél.

  1. Lélegezz! – egy jól megválasztott légzés azon túl, hogy friss, éltető energiával lát el, az elmédet is elcsendesíti. Adsz egy technikát magadnak és figyeled a változást! A lényeg, hogy ne várj el semmit. Csak lélegezz!
  2. Mozogj! – minden olyan mozgás, amit tudatosan végzel, segít fókuszban tartani. Mozogj és figyeld a tested! Pl. futás közben koncentrálj a lábaidra és figyeld meg bennük a változást. Vagy nyújtás alatt az izmok reakcióját, de kérlek ne minősítsd a tested! Szeresd és fogadd el! Érted van!
  3. Jegyzetelj! – szokatlanul hangzik, de én is a life coachomtól tanultam, hogy a rengeteg gondolat a fejünkben csak megzavarja a tudatunkat. Leterheli időpontokkal, összegekkel, emberekkel való okfejtésekkel. Nincs szükséged rá! “Használd arra a tudatodat, hogy üresítsd ki a tudatodat.”

Végy egy papírt és írd le a veled történteket. Adj hálát, vagy akár fogalmazz meg célokat és folyamatosan nézd át őket. Vezess naptárat, ahová az összegeket, találkozókat vezeted. Nem kell mindent fejből tudj! Mert ami már nincs a fejedben, azon nem gondolkozol tovább.
A jóga a technikáival abban támogat meg, hogy mindezeket véghez tudd vinni. Rendszeres gyakorlásával a test-lélek-szellem karban tartható és szolgálni tud téged, aki egészen egyedi feladattal vagy itt!
Szeretettel látlak valamelyik jógaórámon!